неделя, 18 декември 2011 г.

blister magazine


Фестивал за свободен театър „Яйца от свободни кокошки” – 5 критически етюда. I част

„Хайди” - танц на очарованието и лудостта

Какво е Хайди, каква е тя? Има ли значение цитираният персонаж, или е важна само моментната емоция? Александър Георгиев откри фестивала за свободен театър с танцов спектакъл импровизация.

November 11, 2011, Haidi, www.blistermagazine.com.JPG

„Хайди”- концепция и изпълнение на Александър Георгиев

Трийсетминутно освобождаване от жизофренните импулси, наслоени в телата ни. Тялото и душата на Хайди сякаш релаксираха в динамиката на танца до достигане на кристално състояние на лудост.

Развявайки ритмично късата си рокля на цветя, македонският актьор открито провокираше публиката чрез инфантилността като елемент на човешкото поведение. Това се случи съвсем естествено и непосредствено чрез езика на танца, един контраст на поведението ни в реалния живот, когато опитваме да изглеждаме нормални. Танцът демонстрираше лекотата на човешкото съществуване, било то инфантилно или жизофренно. Наивността на персонажа (с рокля), проявяваща се в танца, компилирана с персоната от мъжки пол, прозираща под него. Зрителят, провокиран от тази двойственост, беше полуусмихнат. Полуголото тяло лежеше на сцената в отчетливи конвулсии от умора и тотално изтощение. Сякаш скоростта и динамиката на живота няма как да бъдат спрени, само тялото може да бъде контролирано чрез тоталното му освобождаване и медитацията на танца.

Няма коментари:

Публикуване на коментар